Csenge mondta

Az első szavaktól kezdve ... Aztán majd meglátjuk!

Visszaszámláló

Lilypie Next Birthday PicLilypie Next Birthday Ticker

Címkék

ajtó (1) apa (2) autó (1) baba nyelv (2) bácsi (1) beszéd (1) brumm (1) cica (1) eper (1) hangutánzás (2) humor (2) icipici (1) igen (1) illik (1) inni (1) játék (1) kezdetek (1) kommunikáció (2) kopogtak (1) légyszíves (1) leszállsz (1) megszólítás (1) nagyi (1) nem (1) név (1) nincs (1) óra (1) pápá (1) rajz (1) story (2) szárnyasok (1) tik tak (1) utánoz (1) víz (1) Címkefelhő

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Archívum

Szerzők

A "múlt" egy csokorban!

2008.03.30. 10:28 | Tannita | Szólj hozzá!

Valahol el kell kezdeni, hát megpróbálom az elejéről!

2007.október 07.

Valamikor a 4. hófordulód után az addigi szókincsed egész visszacsappant! Ezalatt azt értem, hogy bár addig mondtál szépen mássalhangzókat is, mint pl.: púúúúú, beeeeeeee, pfúúúúúú, stb, ezekről leszoktál. És semmiféle mássalhangzót nem voltál hajlandó kiejteni. Kivétel a "Hamm" - ot evéskor! Őszintén szólva be is paráztam emiatt, mert sajnos láttam a környezetemben olyan kisgyereket, aki nagyon nehezen kezdett el beszélni. És nem értettem, hogy a rengeteg mese, mondóka, dalocska mellett, hogy lehet, hogy nem "beszélsz" babanyelven sem! Alapvetően nagyon csendes, nem túl szószátyár kislány vagy, de azért számomra a babanyelvhez hozzátartozik pár mássalhangzó is! Mert azért nem azt várom egy alig 10 hós babától, hogy mondatokat mondjon, csak pár mássalhangzót képezz!

Pár napja nagyon próbálgatod a "Pfíííííííííí de büdi!" után a "Pfffffffffff-t", nem olyan régen, amikor volt az a nyügösebb heted, akkor ha valamit nem engedtem, vagy Rád szóltam, akkor nyafizva montad, hogy em! De ezt is abbahagytad. Mostanában megint előjött! És ehhez jött tegnap a Be! Aminek azért is nagyon örültam, mert a b betűt már nagyon rég mondtad, és akkor még csak véleltlenül!

Talán tényleg nem kell aggódnom, talán tényleg túlzásba vittem, de egyszer megégettem magam, amikor nem azt tettem, amit éreztem, hogy tennem kéne, konkrétan a bőröd esetére gondolok! De még mindíg azt mondom, hogy nyugtával dícsérjük a napot! Remélem egy ilyen "szófosó" családban nem lesz gondod a beszéd elsajátításával! 

 

2007.október 18.

Nem szoktam "havi zárást" csinálni, most sem szeretnék, de ezt le szeretném jegyezni:
Fantasztikusan érzékeny kis szenzoraiddal mindig kivárod az utolsó pillanatot! Mindenben. Legyen az jó, vagy rossz:
Úgy másfél hete keményen elkezdtem aggódni, hogy mi lesz a "beszédeddel"! Nem , nem arra gondolok, hogy összetett mondatokat szeretnék hallani, hanem a Babanyelvre, a gagyogásra, halandzsára, stb..... illetve a rövid kifejezésekre, amiket lassan lassan el "kellene" sajátítanod. Az aggodalmam tárgya pedig az volt, hogy egyetlen mássalhangzót sem voltál hajlandó kiejteni a szádon. És bizony a "B" nélkül nem lesz Baba pl.
Miután 3-4 nap alatt végigbújtam az Internetet, paráztam, utánajártam, kiokosodtam, Te egy hanyag fintor kíséretében rövidre zártad a problémámat egy Apffffffff -fal (Apa), illetve egy Háááá-val (Háp) És azóta folyamatosan jönnek elő a "rég elfeledett" (mert ezek jelen voltak, úgy 3-4 hós korod körül) mássalhangzók (Bbbbbbb, Brrrrrr, bvvvvvfff, Gyígyígyí !!!)

2007.december 13.

Mahi=maci
Kei=Keri
Ezeket ma mondtad
Először tapasztaltam, hogy megpróbálod leutánozni a szavakat! Ezek néha furcsán jönnek ki, mert az enyém szó pl. nagyon érthetetlen, mégis egyértelmű! 
A hangsúlyozást egy ideje már gyakorlod, de ennyire egyértelműen még nem utánoztad le az általam/unk kiejtett szót!

2008.január 18.

Ha szeretnélek bölcsibe vinni, akkor lassan be kell iratkozni! Hát nem nagyon tudom eldönteni!
Igazából, ha beíratlak, akkor csak a beszéd miatt, hátha abban a környezetben több minden ragad Rád! Arról nem is beszélve, hogy mi van, ha én csinálok valamit rosszul???
Majd meglátjuk....

2008.február 03.

2008. 01. 28. - 2008. 02. 02. között elkezdtél BESZÉLNI!

Ergo: Babából kislánnyá cseperedtél!

Mondod:
~ Baba
~ Apa
~ Aja/Ana / Anya
~ Gyejejeje / Gyere (Mutatod is)
~ Gyejejejeie / Gyere ide
~ Ez / talán szó szerint, de nem biztos

2008.március 10.

Az első igazi párbeszéd:

Tegnap este (03.09.) a Nagyinál:
- Gyejejejeje, gyeje, gyejeje....
- Kit hívsz, kicsim?
- Gyejejejejejeje!
- Kinek mondod, hogy gyere?
- Gyejejejeje APPPA!

2008.március 12.

Új szó, ami gyakran elhangzik: hütty! Jelentése ismeretlen, majd talán egyszer kiderül. (Tipp van, talán csüccs!)

 

2008. március 25.

Story 3#!

Délután addig addig szórakoztál az asztalon lévő "tojásfával", amig csak sikerült feldöntened. Semmi baja nem lett, pár tojás szétgurult, de ennyi!  Téged ez anniyra felzaklatott, hogy komoly szidásra már nem is volt szükség, már ha a "Kértelek, hogy ne bántsd!", és a "Mit kerestél ott?" annak számít egyáltalán  Túlzás nélkül állíthatom, hogy lelkiismeretfurdalásod volt. Tudtad, hogy tilosban jártál, és tudtad, hogy nem fogjuk díjazni. Mondanom sem kell, hogy ezek után a mosolyunkat is elég volt elnyomni, nem hogy még neveljünk  ! Annyira aranyos voltál, ahogy kézzel lábbal elmagyaráztad, hogy nem direkt, és nem azért, és különben is ...   (Tudom, furán hangzik, de az összes testbeszéded és hanglejtéseid, mind, mind ezt tükrözték.)

Ma először Kristálytisztán és érthetően hívtál: Anya!

Ami még feltétlenül szót érdemel: Ha alamit odaad, vagy elkér, akkor: Esszé, de néha szépen szabályosan: Tessék!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Címkék: apa story kezdetek beszéd baba nyelv hangutánzás
süti beállítások módosítása